Skip to main content

رعب فى شقة الجيران لو بتخافى انصحك مش تدخلى خالص

ازيكوا يا بنات انا بكلم البنات بس ماشى
انا كنت بدور على شقة انا وجوزى سعرها حلو كده وبعدين تعبنا اووىلغاية ما لاقنا شقة سعرها كويس وكمان فى منطقة راقيه طبعا  وايه برج عالى حوالى 18 دورانا مصدقت وايه رحت لصاحبة العمارة وطلبت منها اشتريها بسرعة قبل ما تتاخد وطبعا قعدت انا وجوزى نوضبها ونفرشها وكانت ماما حبيبة قلبى بتراعى لى بنتى طول اليوم وارجع اخر الليل تعبانه ومش شايفة انام لغاية الصبح المهم جوزى شغال فى البحر الاحمر بيجى اسبوع فى الشهر خلص الاسبوع وانا لسه بوضب الشقة  المهم هو سافر من هنا وقعدت اوضب الشقة واغير فى الاماكن والفرش لغايه
لما لاقيت الساعة بقت واحدة باليل يعنى  وكانت
طبعا الوقت اتاخر اتصلت بماما وقلت لها انا حبات فى الشقة النهاردة وونامى انتى  ومريم دى بنتى وبكره اكمل توضيب واجى لك بدرى المهم فتحت التلفزيون وقعدت ادور على حاجة اكلها واخدت حمام دافى وعملت كوبايه شاى واخدتها على السرير ودخلت انام وطبعا نمت سطيحة من غيرما اشرب الشاى وبعدين يا بنات فين الرعب بقى
الرعب كان مستخبى
سمعت نقل عفش ونقلموبليا في الدور اللى فوقي علي طول ودة بيبدأ من الساعة واحدة بالليل للصبح


تحسوا ان فية حد بينضف وطول الليل ينقل في الاثاث ودة يوميا والاسانسير طالع نازل في المعاد ده
انا متعودة انى دايما في حالى ومبتكلمش واقول مليش دعوة

لكن الموضوع دة ذاد اوى في الفترة الاخيرة وبقي الصوت اقوى

قلت اجرب اطلع بنفسي واسأل الجيران دول اية الحكاية وبلاش ابعت البواب ليفتكروها اهانة

طلعت بالنهار واخبط ومحدش رد عليا نهائي

فقلت لنفسي يمكن بييجوا بالليل وفي يوم ماما كانت بايتة معايا ومكنتش عارفة تنام خالص

فطلعت في عز اللليل والخبط -------- فوجئت بحاجة غريبة الباب مقفول بس في نور ظاهر من تحت الباب ولما سمعوا الخبط قفلوا النور ومحدش رد وكـأن محدش في الشقة والصوت سكت لحد الصبح يومها ومحصلش صوت

فقمت الصبح قلت للبواب انا عايزاك تيجى معايا الدور اللى فوقي لان الجيران معندهمش زوق خالص وحصل منهم كذا وكذا فقالي سكان مين يا مدام الشقة دى مش ساكنةمخنوقة

فقلتلة ازاى يعنى قالي دى اتباعت تلات مرات ومرة منهم عريس اخدها وباعها بعد اسبوعين بس بالخسارة وبصراحة كدة انا مش هقدر اجى معاكى ---- فقلتلة طيب انا بسمع صوت اسانسير طول الليل فقالي الاسانسير انا بقفلة الساعة 2 بالليل بعد ما اخر ساكن بييجى وبفتحة الساعة 7 الصبح

بعدها قابلت جارتى في نفس الدور فبقولها على الاسانسير فضحكت وقالتلى ياه احنا اتعودنا على كدة افتحى بس قرأن بالليل ومتخفيش --- فجيت في يوم بفتح قرأن والصوت اياه بتاع الاثاث شغال فقلت اعلي الصوت واشوف

فعليت صوت القرأن على الاخر وحطيت السماعات الكبيرة وبعد شوية لاقيت النجفة بتاعة الانترية بتتهز فقلت يمكن من الصوت فأذا بالنجفة طرقعت واللمض اللي فيها كلهم اتحرقوا اه والله يا بنات وكان فيها ييجى 6 لمض او حاجة انا دلوقت ماما بتبات معايا على طول وبرضة في صوت الاثاث بتاع بالليل بس انا عمرى ما خفت من الجن والكلام دة وقلبي جامد جدا انا ممكن اخاف من حرامى لكن جن لأ ومستحيل اصدق الكلام دة اصلا بس مش لاقية تفسير للي بيحصل وخصوصا ان محدش اصابة اذي من العمارة

والظاهر ان الموضوع طايل الشارع بتاعى كلة لأن ورايا فيلا مرعبة جدا

هى شكلها تحفة اوى بس في نفس الوقت تخافى تمشي جنبها حتى بالنهار والجيران بيقولوا عليها الفيلا المرعبة

انا كنت بعدى عليها بالليل الاقي البواب بتاعها نايم في عز البرد برا الفيلا مع ان لية اوضة كبيرة فيها وممكن يعيش في الفيلا نفسها كمان

وسمعت ان فيها قوة سلبية جامدة جدا بحيث انك تحسي برهبة من مجرد النظر ليها حتى الشجر شكلة غريب جدا

وسمعت واحدة في يوم بتقول ان واحد ومراتة والشغالة بتاعتهم اتدبحوا فيها ومن ساعتها كل اللى يشتريها يقعد فيها يوم واحد ويمشي اه والله

انا صورتهالكوا من برة ومن عند البوابة علشان تتأكدوا ان فعلا فيها طاقة سلبية عالية اوى وهبقي اعرضلكوا الصور واشوف رأيكوا بس اصغر الصور

انا شايفة انى اعزل من الشارع دة خالص وبرضة مش عايزة ابقي ضعيفة واستسلم بسهولة وخصوصا انى عمرى ما صدقت ولا خفت من المواضيع دى ابدا وكمان مش عارفة جوزى هيرضي يبيع الشقة دى ولا لأ وخصوصا انى عندى مشاكل عائلية من ساعة ما نقلت في الشقة دى

ياريت اشوف رأيكوا بليز



 
 انا بكتبلكوا والخبط شغال دلوقت
 
استنونى حقول لكم على اللى حصل بعد كده
بكره

Comments

Popular posts from this blog

الدهان بالمدهب والورق المدهب شرحا واجمالا

وهناك طرق عديدة فى عمل مثل هذا النوع من الديكور فهو يستخدم فى الاطارات والبراويز والاثاث والموبيليا عامة والمتاحف والفنادق وترميم القطع الاثرية خاصة وغيره اولا سوف نحتاج الى ادوات وعدد للعمل 1- وسادة وسكين تقطيع ورق الذهب 2- مشط لحمل ورق الذهب ولصقه على القطعة 3- مجموعة من اقلام او مسترك خاصة بالتذهيب 4- ورق سنفرة (120-180-320-500) 5-اداة العقيق او مصقلة ثانيا سوف نحتاج الى الخامات اللازمة للعمل 1- ورق الذهب او الفضة ويوجد منه انواع وخامات مختلفة حسب الرغبة والذوق 2- ماده اكريليكية شديدة الالتصاق او كبريتات الكالسيوم المائية مضاف اليه الغراء 3- الغراء وهو نوع خاص يسمى غراء الارنب او غراء السمك 4- بولى او طينة حمرة ثالثا خطوات العمل والتنفيذ 1- قم بتحضير الغراء لانه ليسمادة سائلة فهو عبارة عن حبيبات او قطع يتم كسرها ثم وضعها فى اناء به ماء بنسبه 100 جرام غراء على 1 لتر ماء ويترك الى اليوم التالى حتى يمتص الغراء الماء وفى اليوم التالى قم بتسخين الغراء مع التقليب حتى الحصول على مادة سائلة ونصيحة لا تترك الغراء يغلى حتى لا يفقد الالتصاق 2- فى حين استخدمت البولى او الطينه الحم

دليل الأطباء وتليفوناتهم مع العنوان

دكتور شادى جمال السعدنى اسم الطبيب اطباء جراحة العظام التخصص بورسعيد المحافظة دبلوما وماجستير جراحه العظام , دراسات دكتوراة الدرجة العلمية الوظيفية 0124698046 التليفون اخصائى جراحه العظام والمفاصل والعمود الفقرى بالمستشفى العسكرى ببورسعيد . جامعه المنصورة. عضو الجمعيه المصريه لجراحه العظام. العياده:بورسعيد ارض العزب بجوار مطعم سرحان وصيدليه صابر. ت العيادة:0663236922 التفاصيل طب عين شمس - القاهرة - مصر . التفاصيل -------------------------------------------------------------------------------- صبحى خليل محمد أبو لوز اسم الطبيب اطباء النساء والتوليد التخصص القاهره المحافظة استاذ النساء والتوليد الدرجة العلمية الوظيفية التليفون استاذ النساء والتوليد طب عين شمس - القاهرة - مصر . التفاصيل -------------------------------------------------------------------------------- محمد ناجى المخزنجى اسم الطبيب اطباء النساء والتوليد التخصص القاهره المحافظة استاذ دكتور الدرجة العلمية الوظيفية التليفون

جددى كراسى السفرة بنفسك

شوفوا يا قمرات بنتى الغالية خريجة مدارس لغات جبت لها مدرس عربى فى البيت هى وصحبتها والله مدرس عاوز هو نفسه ياخد درس ما عليناالبيه كانت بياخد عكمة فلوس كل اول شهر مش مهم البيه المدرس مسكتش اما عمل البيت سنتر وجاب معاه  خمس بنات تانين وكان بيديهم عندى الدرس  فين على السفرة بتاعتى المهم كل ما انضف اسبوعبا الاقى الكراسى هبطت جبت منجد وقلت له اعمل ايه انا عاوزة انجدهم قالى الواحد يكلفك 120 جنيه يا لهووووووووووى يعنى الكراسى ب8 فى 120 مسكتتش قعدت الف وادور لغاية معرفت ازاى انجد كرسى السفرة الفصل الاول البدايه انا هكتب الحاجات اللى هتجبيهم عشان تعملية بس هتحتاجى مساعدة بسيطة من  ابو العيال طبعا. اول حاجة العدة : *المقص *دباسة خشب(احنا بنستخدم شاكوش تنجيد ) *مسدس شمع *قماش *شمع *دبوس خشب(مسمار اسود لو شاكوش) *قماش ابيض خفيف اسمو عبك *لوح سفنج كثافة(احنا بنستخدم حاجة اسمها كرينة) *شريط مطاط(احنا بنستخد شريط شد كتان +سوست خامة عالية"فرنساوى") *شريط حرف ...........يلا نبدأ.......... اولا جوزك الشطور هيكون فاكك التنجيد القديم خاااااالص ميخليش فى الخش