Skip to main content

يوميات عاشق أحببتها برغم كل ما فيها


السلام عليكم انا طالب جامعى احب زميلتى من اول يوم فى العام الدراسى الاول حبيتها من كل قلبى نظرت اليها شاهدت ادبها واحترامها وكنت اتعامل معها على اكنها زميله لى وكنت انظر اليها وكانت تعاملنا على اكننا زملاء لها وكنت سعيد جدا بأخلاقها الحميده

وفى مره من المرات حكيت لها عن كل اللى فى قلبى ومشاعرى تجاها وقولت لها انى بحبك وقصدى خير وده من اول يوم شوفتك فيه
وانا عايزك تفكرى فى الموضوع ده كويس وتأخذى وقتك فيه وهيا كانت بتسمع الكلام ده ووشها محمر ومكسوفه فستاذنت ومشيت وبعد نصف ساعه بالضبط زميلى اتصل بيا وقالى ان فيه واحد زميلنا فى المدرج كلمنى وسأل عنى قلت له مين ده قالى هو بيسأل عنك روحت بالصدفه وانا فى الجامعه قابلته وقلت ليه انت كنت عايزنى فى حاجه هو اللى يشوفه يقول عليه صايع بس لما كلمته باحترام رد عليا باحترام وقال احنا زملاء بس ماينفعش نتخانق مع بعض علشان خاطر بنت بس هيا تخصنى انا اول ما سمعت الكلام ده اتفأجئت به وقلت انا ماكنتش بعرف اللى بينك وبينها وانا كان قصدى خير فعلا وعموما حصل خير وانا اسف على سوء الفهم ده هو تقبل الموضوع وانا مشيت على طول خلال اسبوعين بالضبط كانت بتبصلى حتى فى وجود الواد اللى كلمته ده وبعد اسبوعين فى يوم كان عندنا امتحان ميت ترم وسألتنى فى اليوم ده اننا عندنا امتحان النهاردة ولا لا قولت ليها انى معرفش فيه اللى بيقول عندنا وفيه اللى بيقول ماعندناش وكنت بكلم معاها بزعل هيا استغربت الكلام واستأذنت ومشيت وبعد كده برده كانت بتبصلى كتير جدا وكانت برده بتسالنى كتير عن الامتحانات والشيتات حتى فى وجود الواد اللى معاها على فكره انا عن نفسى مش خايف منه بس انا بشرحلكم الموقف وانا كنت بكلمها عادى كزميله الواد ده بعد كده راح لواحد صاحبى وقاله ان مش عايز صاحبك يبصلها ويكلمها والا مش هايحصله طيب يعنى كان عايز يعمل نمره عليا يعنى زميلى رد عليه وقاله ان ماحدش يقدر ييجى ناحية صاحبى وبصراحه زميلى ده محترم وكبر فى نظرى اوى بس الكلام ده وصلى بعدين بعد الامتحانات حتى منعا للمشاكل طب هو انا كده غلطان فى حاجه هل انا غلط لما روحت للواد ده وكلمت معاه وأعتزرت ليه فى الاخر انا فى الاول ماكنتش اعرف انه تباعها افتكرته زميل كان عايز حاجه وهل هيا غلطت انها حكت ليه عن الحكاية دى وليه بعد كده حتى فى وجوده كانت بتبصلى وبتسألنى كتير كده وليه الواد بعد اللى حصل عايز يتفتون عليا ويعمل عليا نمرة وراح يكلم مع صاحبى على الموضوع ده طب ما كان يجى ويقولى الكلام ده فى وشى لو كان راجل وانا كنت هاوقفه عند حده فعلا طب انا بقى فى الموقف ده اعمل ايه لما اقابلها مره تانية اكلمها ام ابعد عنها واعاملها على اكنها زميله فقط لا غير وفى مره انا كنت بكلمها على الفيس وهى بترد عليا عادى وكنت بعتلها رساله فى العيد وهى لم ترد عليا وبعد كده بعت ليها رساله ثانية ولكن برده هى لم ترد روحت باعت ليها رساله اعتزرت ليها ان لو رسائلى بتسبب ازعاج ليها وانى بتمنى لها ان تكون بخير دائما وقولت ليها انى مش هاضايقها تانى وكل الرسائل دى هى كانت بتشوفها بس ماكانتش بترد عليا خالص لكن فى الاول كانت بتكلمنى عادى ومن كام يوم روحت الجامعه وشوفتها حسيت انى روحى رجعتلى من تانى بس ماكلمتهاش انا فى الحقيقه احبها من كل قلبى والله يشهد بذلك حب صادق وشريف فأرجو ان تساعدونى فى هذا الموقف واسف على الاطاله ولكم منى جزيل الشكر

ممكن تعرضوا قصتى فى الصفحه للبحث عن حل

Comments

Popular posts from this blog

الدهان بالمدهب والورق المدهب شرحا واجمالا

وهناك طرق عديدة فى عمل مثل هذا النوع من الديكور فهو يستخدم فى الاطارات والبراويز والاثاث والموبيليا عامة والمتاحف والفنادق وترميم القطع الاثرية خاصة وغيره اولا سوف نحتاج الى ادوات وعدد للعمل 1- وسادة وسكين تقطيع ورق الذهب 2- مشط لحمل ورق الذهب ولصقه على القطعة 3- مجموعة من اقلام او مسترك خاصة بالتذهيب 4- ورق سنفرة (120-180-320-500) 5-اداة العقيق او مصقلة ثانيا سوف نحتاج الى الخامات اللازمة للعمل 1- ورق الذهب او الفضة ويوجد منه انواع وخامات مختلفة حسب الرغبة والذوق 2- ماده اكريليكية شديدة الالتصاق او كبريتات الكالسيوم المائية مضاف اليه الغراء 3- الغراء وهو نوع خاص يسمى غراء الارنب او غراء السمك 4- بولى او طينة حمرة ثالثا خطوات العمل والتنفيذ 1- قم بتحضير الغراء لانه ليسمادة سائلة فهو عبارة عن حبيبات او قطع يتم كسرها ثم وضعها فى اناء به ماء بنسبه 100 جرام غراء على 1 لتر ماء ويترك الى اليوم التالى حتى يمتص الغراء الماء وفى اليوم التالى قم بتسخين الغراء مع التقليب حتى الحصول على مادة سائلة ونصيحة لا تترك الغراء يغلى حتى لا يفقد الالتصاق 2- فى حين استخدمت البولى او الطينه الحم

دليل الأطباء وتليفوناتهم مع العنوان

دكتور شادى جمال السعدنى اسم الطبيب اطباء جراحة العظام التخصص بورسعيد المحافظة دبلوما وماجستير جراحه العظام , دراسات دكتوراة الدرجة العلمية الوظيفية 0124698046 التليفون اخصائى جراحه العظام والمفاصل والعمود الفقرى بالمستشفى العسكرى ببورسعيد . جامعه المنصورة. عضو الجمعيه المصريه لجراحه العظام. العياده:بورسعيد ارض العزب بجوار مطعم سرحان وصيدليه صابر. ت العيادة:0663236922 التفاصيل طب عين شمس - القاهرة - مصر . التفاصيل -------------------------------------------------------------------------------- صبحى خليل محمد أبو لوز اسم الطبيب اطباء النساء والتوليد التخصص القاهره المحافظة استاذ النساء والتوليد الدرجة العلمية الوظيفية التليفون استاذ النساء والتوليد طب عين شمس - القاهرة - مصر . التفاصيل -------------------------------------------------------------------------------- محمد ناجى المخزنجى اسم الطبيب اطباء النساء والتوليد التخصص القاهره المحافظة استاذ دكتور الدرجة العلمية الوظيفية التليفون

جددى كراسى السفرة بنفسك

شوفوا يا قمرات بنتى الغالية خريجة مدارس لغات جبت لها مدرس عربى فى البيت هى وصحبتها والله مدرس عاوز هو نفسه ياخد درس ما عليناالبيه كانت بياخد عكمة فلوس كل اول شهر مش مهم البيه المدرس مسكتش اما عمل البيت سنتر وجاب معاه  خمس بنات تانين وكان بيديهم عندى الدرس  فين على السفرة بتاعتى المهم كل ما انضف اسبوعبا الاقى الكراسى هبطت جبت منجد وقلت له اعمل ايه انا عاوزة انجدهم قالى الواحد يكلفك 120 جنيه يا لهووووووووووى يعنى الكراسى ب8 فى 120 مسكتتش قعدت الف وادور لغاية معرفت ازاى انجد كرسى السفرة الفصل الاول البدايه انا هكتب الحاجات اللى هتجبيهم عشان تعملية بس هتحتاجى مساعدة بسيطة من  ابو العيال طبعا. اول حاجة العدة : *المقص *دباسة خشب(احنا بنستخدم شاكوش تنجيد ) *مسدس شمع *قماش *شمع *دبوس خشب(مسمار اسود لو شاكوش) *قماش ابيض خفيف اسمو عبك *لوح سفنج كثافة(احنا بنستخدم حاجة اسمها كرينة) *شريط مطاط(احنا بنستخد شريط شد كتان +سوست خامة عالية"فرنساوى") *شريط حرف ...........يلا نبدأ.......... اولا جوزك الشطور هيكون فاكك التنجيد القديم خاااااالص ميخليش فى الخش